måndag 8 mars 2010

Läskigt.

Det är läskigt vad vissa låtar får en att tänka
på en viss period i ens liv!
Helt sjukt mycket, Melissa Horns låtar får mig att känna
precis så som jag gjorde i höstas när jag flyttade hem
till JWG igen. Jag satt å väntade på att dagarna skulle
gå så att jag skulle få åka hit till H. Jobbade så mycket
jag bara kunde och låg hemma och deppade med Simba
på magen på lördags kvällarna!

När jag lyssnar på Lars Winnerbäck tänker jag på
i somras, midsommar, fårö och när vi satt hemma hos
Cricken och Lovisa och Petter vägra lyssna! haha!
En annan låt som också får en att sakna sommaren
och L och Cs lägenhet är Paper planes, kan se dem framför
mig sitta å sjunga med!

Anna rabblade upp en massa låtar när vi pratade för någon
kväll sedan, och nu har jag letat sen dess efter en låt som
påminner mig så sjukt mycket om en sommar när Anna
bodde på nedervåningen när dem hyrde ut, och äntligen
kom jag på vad den hette. Say say say!
..Det är några år sen nu!?

Jag skulle kunna sitta och göra en flera sidor lång lista
med olika låtar som påminner en om olika saker,
Men nu har jag inte tid :)

2 kommentarer:

lovis sa...

du har helt rätt min käärlek. paper planes sitter också en bild från lägenheten fastklistrad när vi gapar ikapp. jag saknar det!!

Natalie sa...

Jag med vi får se till att den här sommaren blir lika bra helt enkelt! :D