fredag 12 februari 2010

Stanna tiden nu!

Jag vet att man inte skall klaga på värmen..
MEN, faaan så varmt det är idag!
Åskan ligger i luften, och vindarna är varma.
Gjorde ett försök att gå ned till stranden efter en
(Väldigt) svettig springrunda.
Klarade två och en halv timme sedan var jag döende
och var tvungen att gå hem för att lägga mig här,
under fläkten...

En annan sak jag kom fram till när jag satt och luncha lite
med mig själv på sushihaket var att jag är en sådan människa
som alltid drömmer och längtar till framtiden,
Menar då inte tio år fram när jag har barn hund och familj,
utan kanske som vid den här årstiden (vintern hemma)
går man och längtar till våren när man skall få slänga upp
vinterjackan på vinden och shoppa massa nya fräscha
vårkläder, men när våren väl kommer så börjar man genast
längta efter sommaren när man åker till stranden med alla vänner
och så vidare..
Konstigt egentligen, att man inte uppskattar det man
lever i just nu och allt som är bra med det.
Iaf det jag ville komma till var att jag kom på hur bra jag
verkligen har det nu och hur lycklig jag är att jag åkte hit.
Blir lätt att man kommer in i en vardag och
glömmer hur bra man faktiskt har det. Vet många där hemma
som nog mer än gärna hade bytt plats med mig just nu.
Så från och med NU skall jag njuuuuta av varenda sekund!
Livet är bra härligt ;D

Så nu blev det ett lite längre inlägg än planerat..

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska vi byta? :) /Love

Natalie sa...

Nej det räcker med att du kommer hit och gör mig sällskap! ;D