lördag 13 februari 2010

Rotfyllning.

Jävla satans tänder,
jag funderar seriöst på att rycka ur allihop
och skaffa mig löständer!
Nu är det inte visdomstanden som spökar utan en annan.
Vad händer? Jag har aldrig tidigare i mitt liv haft problem
med mina tänder, tills då jag fyllde 20 och fick börja betala
min egen tandvård. Typiskt!
I natt har jag legat vaken, med grym tandvärk!
Sitter nu och läser om hål i tänderna (som är problemet)
Förbannade tandläkare vill jag tillägga också,
Dem sa åt mig för längesen att jag hade början till hål
i en tand men vill vänta lite med lagning
(vadå, tills hålet blir ännu större?)
nu har det gått så långt att hela underkäken ilar och är ömmar.
Varit på apoteket och storshoppat värktabletter och tagit
reda på vart närmsta tandläkare befinner sig.
I allafall, när jag läser om hål i tänderna så verkar det som
att det här kalaset kommer att sluta i en tandläkarstol,
rotfyllning och en jävla massa tusenlappar fattigare,
NIIIICE, precis vad jag behöver nu! Thanks. hejdå!

Inga kommentarer: