söndag 28 februari 2010

Slam och världens största pride festival!


Igår började dagen på stranden som var fullsatt av
utklädda glada volleybollspelare.
Väldigt underhållande att ligga och kika på alla roliga
utstyrslar (hm, hur det nu stavas?)
Kvällen fortsatte inne i Sydney med en massa färg,
extrema kläder(?), fulla och extremt glada bögar!
Det var nämligen mardi gras parade och tydligen var
det fler än vi som ville kolla, för faaaan så mycket folk som
hade samlats på gatorna, Trodde flera gånger att jag skulle
klämmas ihjäl!....Men det var det värt. Nästa år skall jag vara
först på plats så att jag får se hela paraden,
Det var grymt!

I natt vakna jag av telefoner som ringde och en massa sms.
Tydligen hade det gått ut en tsunami varning här på nyheterna
så dem var oroliga där hemma!
Kan lugna er och säga att inget hände,
Förutom att jag missade min första volleyboll träning :P...

Nu ligger jag nedbäddad, sjuk? eller bara väldig vätskebrist.
Går i mellan spyfärdig och otrolig huvudvärk,
meeen förtillfället mår jag som en prinsessa.
H kom hem med mörk choklad och juice, Lite senare kom
M in med salta sillar godisar från ikea. Som en dröm.
JAG ÄLSKAR LAKRITS!

1 kommentar:

emilia widerström sa...

ska vi följa varandra på bloglovin? ;)