fredag 11 februari 2011

En önskan.

Jag har en dröm, en enda sen hade jag varit nöjd!
Den här drömmen går inte att få uppfylld för tillfället..
Det krävs ett lånelöfte från banken och en massa
pengar vilket jag tyvärr inte har!...

Som ni kanske förstår så är det en lägenhet jag behöver.
Kan inte förklara med ord vilken tung sten som skulle falla
och vilken lättnad som skulle flytta in i min kropp
om denna dröm kunde få slå in!

Behöver inte en fyra (som vi har nu) en tvåa/trea är perfekt.
Inte heller någon i tiptop form, det fixar jag själv!

Det enda jag vill är att få något som är MITT!
Där jag kan måla, tapetsera, inreda och leva i...

Jag är snart tjugotre..
så himla kul är det inte att behöva ha flyttkartonger
redo för att hela tiden kunna packa ihop allt man äger
och flytta runt..Jag älskar JWG men jag börjar känna
mig för gammal för att hela tiden flytta hem!

....JAA, paniken inför vad som händer den 1a juni när
vårat kontrakt på lägenheten går ut börjar sakta komma!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår din panik!! jag äger en lägenhet men FÖR LITEN, får panik över priserna på större. Det är AKUT. Men du står du inte i gotlandshem bostadskö? eller vill du hellre äga ? Puss din vän Nani:)

Anonym sa...

JA förstååår din panik vi lever i andrahandsbubblan och de suger
¨tminstone ett år fick vi nu..
PUSSS Therese