fredag 16 april 2010

BRRR..

Ligger i soffan, inlindad i två filtar men fryser ännu!
Funderar på om man skall orka gå ut i garaget efter
ved och tända en liten brasa....
Finns det något mysigare?

Igår tog jag en liten paus i pluggandet och gjorde en
(välbehövlig) rensning i rummet,
Gick igenom lådor, tog bort allt skräp jag samlat på mig
under sängen. Kan ju inte ligga där när bebisen kommer..
OCH så hittade jag mina gamla dagböcker, haha!!
satt nog i en timme, läste och skrattade för mig själv.

Ligger och funderar lite,
det är märkligt hur olika människor är..
Det finns dem som bara bryr sig om en sak,
dem som gärna talar om för alla hur mycket dem har
och tror att allt kan köpas med pengar..
Sedan finns det dem som gör allt för pengar,
som gärna vill vara en av dem som ses som "lite bättre"
men egentligen inte har så mycket själva.
Jag skulle ljuga om jag sa att pengar inte var viktigt,
för utan pengar klarar man sig inte länge.
Meen man kan välja hur man spenderar dem,
och jag haaaaaaatar bortskämda ungar och folk
som tror sig vara så jävla mycket bättre just pga
dem där PENGARNA!

För om man fick välja
Hur många hade valt ett rikt och ensamt liv,
där ingen tycker om en och man innerst inne visste
att dem som fanns omkring en var där ut av en anledning,
Dina pengar.

Eller en stor familj med riktiga vänner,
där man får arbeta sig till sina pengar..
Unna sig resor ibland osv.
För kärlek går inte att köpa för pengar,
och får jag välja så skulle jag aldrig tveka!

Så ja, nu har jag fått ihop ett långt och kanske tråkigt
inlägg. Men jag har i flera dagar gått och tänkt på
det här och det har satt sig fast i mitt huvud
så jag tänkte att om jag skrev av mig lite så kanske jag
jag sluta att gå och irritera mig på det!
-Vi får se....

Inga kommentarer: