fredag 12 mars 2010

Något på g.

Snart påsk?
-Själv har jag haft påskkänslor sedan jag kom hit.
Jag har aldrig varit med om ett land som laddar så
mycket inför just påsken, I mataffären har dem lyckats
klämma in olika sorters påskägg och kycklingar precis
ÖVERALLT. Och nu märker man att det inte är långt kvar,
Idag tvingade dem på alla som handlade en tidning med
recept inför påsk matlagningen (?) Dem har även
pyntat kassorna med små kycklingar lite här och var..
Är det bara jag som missat att påsken är så stor,
eller är det bara Australien som älskar den så oerhört?

Jaja, när man ändå är här så får man väl vara med och fira..
Jag har gått och spanat in ett superkinderägg för 15 dollar,
Henke är sugen på ett ägg där man även får någon mugg
med något (töntigt) motiv på!
så vi får väl se,
vad påskharen kommer med för kul!? haha!

Nu har vi letat, letat och letat biljetter hem.
H vägrar åka Air China (mycket märkligt...)
Jag ser helst att vi inte åker med Etihad,
Så nu verkar det bli Malaysian till London och sedan
SAS till Sverigeland.

När jag ändå skriver om resor så måste jag bara säga
hur sjukt billigt det är att åka till London,
varför åker man inte dit oftare? Kostar ju lika mycket som
att ta sig till Gotland från sthlm..

Inga kommentarer: