torsdag 21 januari 2010

Lost.






Gårdagen (eller natten) var helt katastrof.
Jag och Elin får för oss gå ut i Bondi,
Fick med oss Anton,Manne och tjejerna här hemma..
Resan dit var ju helt okej, en båtresa på en halvtimme och
10 min. taxi kanske..
Problemet kom när vi skulle tillbaka, då skulle vi nämligen
dela en taxi med alla, men dem lämna oss och kvar stod
vi på gatan och hade ingen aning hur vi skulle komma hem.
En taxi resa på lite mer än en timme var inte riktigt vad vi
hade råd med så vi börja vandra, köpte lite färdkost och hittade
tillslut en buss som skulle ta oss in till stan.
Där var vi vilse igen. Hittade en ryss som virrade runt med
oss på varenda gata tills vi tillslut kom rätt.
Då gick bussen om en timme, lägger oss på en bänk och väntar.
Klockan blev fyra och bussen kom. Lyckliga över att äntligen
få komma hem och sova, andas vi ut och blundar till.
Vaknar upp av att elins huvud gungar in i mitt och tittar ut genom
fönstret, Då har vi lyckats sova en timme både två och är nu mitt
ute i nowhere. Hoppar av och försöker ringa en taxi,
dem ber oss ta reda på vart vi befinner oss och lägger på....
Niiice, utan skor börjar vi gå igen i ett mörkt kvarter där några
slusk står och visslar på oss i hörnen. en timme senare får vi tag
på taxi och åker hem.
Kortfattat - från Bondi till Manly tog oss 4 timmar...
Efter detta kommer jag att hålla mig i manly där jag har 5 min.
promenad hem till sängen!!

Inga kommentarer: