torsdag 28 januari 2010

Efter regn...

...Kommer solsken!
Idag blir det stranden hela dagen.
Men först blir jag nog tvungen att plocka fram skurhinken
och städa upp lite i köket.
Gick sådär i natt när jag smidigt skulle smyga upp och dricka
lite juice, tappade juice paketet på golvet
och det var så mörkt så jag kunde knappt se vad som hände...
Kändes däremot idag, kladdar fint under fötterna.

Har för övrigt haft mardrömmar två nätter i rad efter att jag
och Elin för någon kväll (australia day) sedan var nere på wharfen
och handlade lite mat. Fulla människor överaaallt,
Vi tar oss förbi busstationen där en massa ungdomar står och bankar
och skriker på en buss som är påväg att åka, vi fortsätter att gå
och några sekunder senare hör vi ett skrik, En tjej som skriker
som om hon håller på att bli misshandlad/våldtagen
vi möter ett par som chockat säger
"herreguuuuud hon sitter fast med handen på utsidan av bussen
och släpas efter när den åker"
E höll på att spy och jag fick panik så vi försökte att ta oss där
ifrån fortast möjligt. Men fan så det sitter i huvudet.
TÄNK er att hänga efter en buss med handen fast,
bläääääää!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej kul att se och läsa att du har det super!!!, utanför mitt fönster är det vitt, vitt, vitt...jag gillar detta men hade hellre haft det så bra som du har det nu!
Gotland saknar dig!
Stoor kraaaam Kim